середу, 6 квітня 2022 р.

 

Курси підвищення кваліфікації для вчителів хімії

З 28.03 по 30.03 вчителі хімії м. Тернополя мали можливість підвищити свою кваліфікацію, отримати нові знання і цікавий досвід, засвоюючи у дистанційному режимі курс « Системний підхід до розв’язування задач з хімії як засіб розвитку інтелектуальних здібностей учнів» .
Задачі – важливе джерело знань, розвитку мислення і творчого потенціалу учня. Розв’язування розрахункових задач у шкільному курсі хімії є складовою частиною процесу навчання хімії, раціональним методом закріплення теоретичного матеріалу, формування в учнів вмінь використовувати знання на практиці.
Існують різні способи розв’язування хімічних задач. Більшість із них можна розв’язати математичним шляхом, проте необхідно враховувати хімічні властивості речовин та особливості перебігу хімічних процесів. Викладачі курсу Романишин Т.В. і Стеців Г.А. наголошували на необхідності обирати раціональний спосіб розв’язування і демонстрували шляхи пошуку способу розв’язування задач.
Особливу увагу вони звертали на важливість процесу осмислення умови задачі, наявність необхідних даних для знаходження невідомих величин, чи, навпаки, присутність в умові надлишкових даних, а також на важливість поетапного розв’язування задач з коротким формулюванням запитань до кожного етапу.
Розрахункові задачі за новою програмою мають бути складені на компетентнісній основі. Тарас Н.І. запропонувала слухачам курсів способи складання компетентнісних задач, які розвивають вміння: знаходити потрібну інформацію, вилучати головне з прочитаного, обирати спосіб дій в певній ситуації, оцінювати отриманий результат і критично ставитися до нього.
Грицюк Т.В. виступила з доповіддю «Нестандартні задачі з хімії як засіб розвитку інтелектуальних здібностей учнів». Доповідач зупинилася на характеристиці умов розвитку інтелектуальних здібностей учнів. Було акцентовано увагу, що саме розв’язування розрахункових задач розвиває вміння аналізувати й синтезувати, порівнювати й обчислювати. Задачі є засобом розвитку інтелекту, критичного та творчого мислення, розв’язання проблем тощо.
Було розглянуто різні підходи до класифікації задач. Особлива увага була звернута доповідачем на нестандартні задачі з хімії, такі як: задачі – ребуси, задачі – кросенси, задачі – меми, задачі – квести, задачі – словесні загадки, задачі – аудіозагадки, задачі – ілюстровані загадки, задачі – відео. Характеристика цих задач супроводжувалася яскравим наочним матеріалом, відео- та аудіофрагментами, розгадуванням загадок та розв’язуванням кросенсів.
За оцінкою слухачів, курс був цікавим, актуальним та потрібним.

Матеріали

Немає коментарів:

Дописати коментар