19.09.2019
року в актовій залі УОН ТМР відбулося заняття навчальної групи учителів хімії
міста Тернополя ФФМ_45 «Технології інтегрованого викладання предметів.
Кейс-технологія».
Викладач
– учитель хімії ТЗОШ №13 імені Андрія Юркевича Вишневська А.П. ознайомила
присутніх із теоретичними засадами кейс-технологій, кейсом як інструментом цих
технологій, особливостями проведення уроків із застосуванням кейс-технологій,
кейс-уроків та їх джерелами, зокрема Інтернет-ресурсами.
Викладач
поділилася досвідом застосування кейс-методу на уроках хімії при вивченні різних тем у 7 - 11класах, презентувала
напрацювання з цієї проблеми з тем «Початкові
хімічні поняття», «Кисень», «Вода» (7 клас), «Розчини», «Хімічні реакції» (9
клас), «Вуглеводні», «Оксигеновмісні органічні сполуки» (10 клас).
На
практичному занятті за темою: «Аналіз та
конструювання кейсів. Критерії оцінювання» присутні учителі хімії працювали з
представленими викладачем кейс-завданнями та розробками уроків із застосуванням
кейс-методів, проаналізували їх особливості, переваги, можливості застосування. Працюючи в групах, створювали кейси певного типу із заданої теми з хімії, складали план-конспект уроку.
«Приміряючи»
6 незалежних типів мислення (рольова гра «Шість капелюхів»), слухачі обговорили
питання про особливості підготовки учителя до уроку із застосуванням
кейс-технологій, переваги та труднощі в
застосуванні кейс-технологій, шляхи оптимізації роботи зі створення кейсів, проаналізували та оцінили можливості
кейс-методу (у порівнянні з традиційним навчанням) для формування ключових
компетентностей учнів.
В підсумку були визначені основні переваги
кейс-методу над традиційними методами навчання:
1.
Акцент навчання переноситься не на оволодіння готовим знанням, а на його
вироблення.
2.
Безсумнівною перевагою методу є розвиток системи цінностей школярів,
професійних позицій, життєвих установок.
3.
Кейс-метод – сучасна технологія особистісно орієнтованого навчання. Даючи
школярам завдання у формі кейсів, ми відкриваємо їм значно більшу можливість
поділитися своїми знаннями, досвідом і уявленнями, тобто навчитися не тільки в
учителя, а й один у одного. Такий метод піднімає впевненість дітей у собі, у
своїх здібностях. Учні активно вчаться слухати один одного і точніше
висловлювати свої думки.
4. У
методі case-study долається класичний дефект традиційного навчання, пов'язаний
з «сухістю», неемоційним викладом матеріалу – емоцій, творчої конкуренції і
навіть боротьби в цьому методі так багато, що добре організоване обговорення
кейса нагадує театральний спектакль.
Результати вихідної
рефлексії засвідчили, що цілі та завдання
спецкурсу були досягнуті.
Матеріали семінару
Немає коментарів:
Дописати коментар